Günümüzün rekabetçi iş dünyasında firmalar arama motoru sonuçlarında geri planda kalmayı göze almıyor bu alana yatırım yapıyorlar. Hayata geçireceğiniz iyi bir SEO stratejisi ile arama sonuçlarında öne çıkabilirsiniz.
Teknolojinin gelişimiyle değişim yaşayan tüketici alışkanlıkları, her türlü ihtiyacın çevrimiçi olarak karşılandığı bir dijital dönüşüm süreci başlattı. İnsanlar karşılaştıkları bir tesisat arızası için teknik yardımı internet üzerinden arıyor ya da taze meyve ve sebze ihtiyacını e-ticaret sitelerinden kolay ve hızlı biçimde karşılayabiliyor.
İş alanınızla ilgili aramalarda, arama motorunun tavsiyeleri arasında öne çıkmanız rekabet için çok kritik bir noktada duruyor. Arama motorunun güncellemelerine uygun olarak web sitenizde optimizasyon sağlamanız ve SEO tekniklerini uygulamanız, sitenizde trafiğin artışına büyük bir ivme kazandırır.
SERP özelliklerinden faydalanın
Gelişen ve değişen her iş uygulaması gibi Google arama motoru da bundan 9-10 yıl öncesine kıyasla daha farklı fonksiyonlara sahip. Günümüzde arama kalıpları çoğunlukla arama motoru sonuç sayfasının dinamik düzeni tarafından belirleniyor. Bu dinamik düzen aramanın gerçekleştiği bölge, daha önce yapılmış aramalar ve sorgular, sorgulamayı yapan kişinin ilgi alanına göre şekil alıyor.
Arama motoru sonuçlarında uzun süredir değişmeyen özelliklerden birisi mavi link gösterimi. Mavi link gösterimi, arama motoru sonuç sayfasında (SERP) sıfır tıklama pazarlaması trendini getiren bir özellik olarak biliniyor. SERP özellikleri, SERP sayfasında karşımıza çıkan ve klasik arama sonuçlarından farklı olan özelliklere verilen genel isim. Örneğin “babalar günü ne zaman” araması yapıldığında, Google başka bir linke tıklamaya ihtiyaç duymadan SERP sayfası üzerinden arama sonucunu gösterir. Web siteniz için yapılandırılmış veri işaretlemeyi uygular ve SERP özelliğinden faydalanırsanız, sayfanız büyük olasılıkla zengin sonuç olarak aramalarda daha fazla belirecektir.
Başlıklarınızı geliştirin
Web sitenizde yer alan başlıkların arama motoru sonuçlarıyla hiçbir ilgisi olmadığını düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. İlgi çekici bir başlık, web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmede kilit rol oynar. Başlık, bir makalenin en güçlü yönü olmakla birlikte arama sonucunda kullanıcının ilk dikkatini çeken unsurdur.
Bu nedenle, öne çıkmak ve daha fazla tıklama kazanmak için açıklayıcı ve ilgi çekici başlıklar oluşturmanız stratejik olarak çok önemlidir. Başlıkları hem kullanıcılar hem de arama motorları için optimize etmek de bir diğer önemli aşama oluyor.
Başlıklarınızı seçerken size yardımcı olabilecek birkaç ipucu:
- Başlığınızı atarken 60 karakteri geçmemeye özen gösterin
- Başlığın açıklayıcı olmasına dikkat edin
- Çarpıcı kelimeler kullanın
- Tıklanma şansını artırmak için rakamlara yer verin
Meta açıklamalarınızı iyileştirin
En az başlık kadar önemli olan bir diğer konu da meta açıklamalarıdır. 150 – 160 karakteri aşmaması gereken meta açıklamaları, içeriğin nelerden bahsettiğini özetleyen bir paragraflık bölümdür. Bu açıklama arama sonuçlarında, başlığın ve yazının URL adresinin altında belirir.
Meta açıklamaları yalnızca arama motoru sonuçlarında değil, sosyal medya platformlarında sitenizden bir link paylaştığınızda da öne çıkar.
Bulunduğu konum itibariyle çekici ve açıklayıcı bir meta paragrafı, kullanıcıların sayfanıza tıkladığında ne gibi hizmetler alabileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Meta açıklamalarına eklenen anahtar kelimeler de arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak için fayda sağlar. Anahtar kelimeler eklenmiş meta açıklaması sayesinde, arama motoru metninizi ziyaretçiler için optimize eder. Böylelikle, bir kullanıcı açıklamanızda yer alan bir anahtar kelimeyi aratıyorsa web sitenizi ziyaret etme olasılığı artar.
Video içeriklere yer verin
Video içerikler son yıllarda oldukça popüler hale geldiler. Video içerikler aracılığıyla kullanıcılarınızla daha derin düzeyde bir iletişim sağlayabilir ve YouTube’dan web sitenize trafik kazandırabilirsiniz.
Arama motorunun, YouTube videolarını sıralamak için farklı bir algoritmayla çalıştığını hatırlatalım. Ancak sayfa içi optimizasyona yeterli ağırlık verilirse, bir videoyu Google aramasının en iyi sonuçları arasına sokmak kolaylaşır.
Sayfanıza koyacağınız video ile trafik elde etmeyi amaçlıyorsanız, şunlara dikkat edin:
- Başlık ve dosya adına anahtar kelimeler ekleyin
- Açıklamanızın ilk iki cümlesine web siteniz için bir bağlantı yerleştirin
- Video açıklamasına bir konuşma metni yerleştirin
- Açıklamanıza kanalınızdaki diğer videoların bağlantısını yerleştirin
- Videonuzda mutlaka zaman damgası kullanın
Yüksek trafiğe sahip bir web sitesinden bağlantı sağlayın
Sitenizin içeriğiyle ilgilenebilecek benzer hedef kitleye sahip yüksek trafikli bir web sitesinden bağlantı eklemeniz, arama sonuçlarında öne çıkmanıza ve otorite kazanmasına yardımcı olacaktır. Site sahiplerinden web sitenizin içeriğine bağlantı vermelerini isteyebilir veya içerik yöneticilerinden web sitesi makalelerinizi yayınlamasını (ve web sitenize bağlantı vermesini) isteyebilirsiniz.
Doğru ve etkili yöntemler izlendiğinde, web sayfanızın trafiğini artırmak sanıldığı kadar zor değildir. SEO stratejinizi, makalede özetlediğimiz adımlara göre formüle etmeniz, size ek yardım sağlayacaktır.