Son yıllarda hızla gelişen konuşma tanıma ve ses teknolojileri akıllı telefonlar ve akıllı hoparlörler ile günlük hayatın bir parçası haline geldi. Müşterilerle yeni etkileşim yöntemleri sunan bu teknolojiler, finans sektörünü de etkisi altına alıyor.
Yapay zeka günbegün daha efektif hale gelirken, akıllı telefonlarımız, akıllı hoparlörler ya da bilgisayarlarda boy gösteren Alexa, Siri ve Cortana gibi sesli asistanlar müşteri alışkanlıklarını hızla değiştiriyor.
Şu an için kısıtlı görevleri yerine getirmede kullanılan ses teknolojileri buna rağmen müşteri alışkanlıklarını etkisi altına almış durumda. Bir araştırmada sesle kontrol edilen cihaz kullanıcılarının yüzde 62’si gelecek aylarda sesle sipariş vermeyi planlıyor. Yüzde 58’lik kesim ise haftalık alışveriş listelerini oluşturmada konuşma tanıma ve ses teknolojilerinden yararlanıyor.
Perakende alanında bu değişiklikler yaşanadursun, finans sektörü şu an için gizlilik ve güvenlik endişeleri sebebiyle sesle aktif edilen teknolojiler konusunda temkinli davranıyor. AnswersLabs tarafından yapılan araştırmaya göre kullanıcıların yüzde 40’tan azı kredi skorunu öğrenmek için ses teknolojisini kullanabileceğini söylerken, yine yüzde 40’tan az bir kesim finansal danışmanlık için ses tanıma teknolojilerinden faydalanmak istiyor.
Endişelere ve akıllardaki soru işaretlerine rağmen yeni teknolojilere adapte olma konusunda hızlı davranan finansal şirketler müşteri deneyimini zenginleştirmeyi başarıyor. Ses teknolojilerine sahip bankacılık sistemleri müşterilerin ihtiyaçlarına hızlı cevap vererek hayatlarını kolaylaştırıyor.
Bir araştırma iPhone kullanıcılarının yüzde 75’inin Siri, Android kullanıcılarının yüzde 63’ünün sanal asistan kullandığını ortaya koyuyor. Kullanımı kolay olan ve zamandan tasarruf sağlayan ses teknolojileri ile Amerika’da 8 milyon müşteri ödeme gerçekleştirmiş durumda.
Yapay zekaya sahip dijital asistan hizmetini henüz geçtiğimiz yıl devreye sokan Bank of America, 6 milyonu aşkın kullanıcının dijital asistanı kullandığını açıkladı. Dijital asistanın devreye girmesiyle beraber Bank of America’nın müşteri ile günlük etkileşim oranı iki katına çıktı.
Ses teknolojileri zamandan tasarruf sağlıyor, işleri kolaylaştırıyor
Ses teknolojilerinin bankacılık ve finans sektöründe gelişim göstermesinde ana sebep müşteri hizmet kalitesini arttırmak. Eskimiş teknolojilerde talebini anlamayan, yanlış yönlendirmede bulunan ve zaman kaybına sebep olurken artık müşteriyi rahatsız etmeyen sistemlere geçiş yapılıyor. Bugün makine öğrenimiyle birlikte yapay zeka aksanları, lehçeleri, tonlamayı ve vurguyu anlayarak soruları daha hızlı yanıtlayabiliyor.
Müşterinin ihtiyacını karşılamada hızlı hareket eden ses teknolojileri kullanıcının asabi olduğunu fark ederek insan asistanın devreye girmesini sağlıyor.
Ses teknolojileriyle ödeme yöntemi de müşterilerin yavaş yavaş rağbet ettiği yeni bankacılık gelişmelerinden birisi. Business Insider tarafından yayınlanan bir makaleye göre sesli ödeme yöntemlerinde büyümenin 2022 yılına gelindiğinde %8’den %31’e ulaşması bekleniyor. Sesle aktif edilen cihazların kullanımında yaşanacak artış, yapay zekanın gelişimi ve müşteriye sunumda sağlanacak kalite bu büyümenin ana etkenleri arasında görülüyor.
Konuşma tanıma ve ses teknolojilerinin tüketiciler tarafından benimsenmesi sonrasında e-ticaret alanında önemli bir değişim yaşanacağı, müşterilerin ürün arama ve satın alma alışkanlıklarının da değişeceği ön görülüyor. Sesle ödeme teknolojisi, temassız ödemeden daha pratik ve kolay olmasıyla ödeme yönteminde öncelikli tercih olacağı var sayılıyor.
Ses teknolojisi güvenlik konusunda da üst düzey bir koruma sağlıyor. Sesle ödemenin kullanımındaki artışa paralel olarak finansal teknoloji şirketleri daha gelişmiş, aşılması güç ve güvenli çözümler sunuyor. Günümüzde yapay zeka, finansal kurumların tüketicilerini korumada ve olası dolandırıcılık vakaları riskini azaltmada öne çıkan bir teknoloji.
Konuşma tanıma ve ses teknolojileri IoT (Nesnelerin interneti) teknolojisine sahip cihazlarla bir araya gelerek müşteri deneyimini uç noktaya taşımaya devam edecek. Öte yandan dil bilime odaklanan programlama yöntemleriyle sanal asistanlarla yapılan görüşmeler daha az mekanik, çok daha doğal bir yapıya bürünecek.
Doğal, güvenli, zamandan tasarruf sağlayan ve pratik olan ses teknolojileri geleceğin bankacılığında çok daha fazla müşterinin ilk tercihi olacak.