Securitas Technology Blog
Ana Sayfa » Teknoloji » RFID Teknolojisi ile Kasa Kuyruğu Beklemek Tarihe Karışıyor

RFID Teknolojisi ile Kasa Kuyruğu Beklemek Tarihe Karışıyor

RFID teknolojisinin getirdiği kolaylıklar arasında kasa kuyruklarının tarih olması da yer alıyor.  Bu konuyla ilgili merak ettiğiniz her şeyi sizler için derledik.

RFID Teknolojisi ile Kasa Kuyruğu Beklemek Tarihe Karışıyor

Online alışveriş hızını fiziksel mağazalardaki alışveriş deneyiminde de yakalamak isteyen perakendeciler için birçok çözüm ortaya çıkıyor. Bunlardan biri de RFID etiketler kullanılarak hayata geçirilen Hızlı Kasa Uygulaması (Self-Checkout). Hızlı Kasa, müşterinin kasa kuyruğunda uzun dakikalar beklemeden kendisinin kolay bir şekilde ödeme yapmasına imkân veriyor. Uygulama, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yaygınlaşıyor.

Peki, Hızlı Kasa nasıl çalışıyor ve bu teknolojiyi mağazasına taşıyan perakendeci günün sonunda nasıl kârlı çıkıyor? 

Son yıllarda yapılan araştırmalar, kasa önünde dakikalarca uzun bir kuyrukta beklemenin, perakende müşterileri için çok can sıkıcı bir durum olduğunu gösteriyor. Alışveriş, bir işlemi tamamlamak için sadece birkaç ‘tık’lamanın yeterli olduğu internete taşındıkça, fiziksel mağazalara giden müşteriler de giderek daha az sabırlı olmaya başladı.

Alışveriş yapanlar artık fiziksel mağazalara gittiklerinde tıpkı internette yaptıkları gibi hızlı ve sorunsuz ödeme deneyimi yaşamak istiyor. Mağazalardaki alışveriş deneyimini tüketiciler için daha cazip hale getirmek için ‘kendi kendine ödeme işlemi’ giderek bir trend haline geliyor.

RFID teknolojisi, özellikle hazır giyim perakendeciliğinde giderek yaygınlaşıyor. Hatta beş yıl sonra hazır giyim ürünlerinin yüzde 50’den fazlasının RFID etikete sahip olacağı öngörülüyor.

Bir ürünün dijital imzası olma özelliğini taşıyan RFID, perakendecilerin şeffaf tedarik zincirleri oluşturmasına, kayıpları kalıcı olarak önlemesine, stok seviyelerini optimize etmesine, POS yönetimini basitleştirmesine ve satışları artırmaya yardımcı oluyor.

RFID yeni bir teknoloji değil! Ancak bu teknolojiyi ödeme alternatifi olarak kullanmak nispeten modern bir çözüm olarak gelişti, beraberinde Self Checkout sistemini yani Hızlı Kasa’yı getirdi.

Hızlı Kasa uygulamasında, ürünün etiketi bizzat müşteri tarafından, barkodu taramaya gerek kalmadan otomatik olarak kasaya okutuluyor ve ödeme işlemi hızlıca gerçekleştirilebiliyor. Bu da müşterinin kasada geçirdiği süreyi en aza indiriyor, kullanım kolaylığı sayesinde müşteri memnuniyetinin artmasına neden oluyor.

Hızlı Kasa uygulaması şöyle çalışıyor: Öncelikle RFID etiketlere yüklü olan ürün verileri, kasa alanındaki sökücü kullanıldığında otomatik olarak ekrana aktarılıyor. Gelişmiş teknolojisi sayesinde alarmı sökülen ürün ve sisteme kayıtlı ürün verisi hatasız şekilde eşleştiriliyor. Böylece etiket ve kasa arasındaki fiyat farkı sorunu ortadan kaldırılıyor. İşlem başına 12 ila 15 saniye kazandıran Hızlı Kasa Uygulaması, verimlilik ve mağaza performansını artırmaya yardımcı oluyor. Hızlı kasa uygulamasındaki olası kayıpların önüne geçiliyor.

Maliyetler azalıyor, kârlılık artıyor

Hızlı Kasa uygulamasına yatırım yapan perakendeci günün sonunda kârlı çıkıyor. Müşterilerin sırada beklemesine veya kasiyerlerle etkileşime girmesine gerek kalmadığından, daha kısa sürede daha fazla satış yapılıyor. Bu durum da daha çok gelir elde etmeye ve daha kısa sürede daha fazla kâr elde etmeye olanak tanıyor.

Hızlı Kasa, müşteri deneyimini iyileştirirken operasyonel maliyetlerin azalmasını da sağlıyor. Artık fiilen kasada bulunmasına gerek kalmayan personel, rafları düzenlemek, eksikleri tamamlamak veya müşterilerin ihtiyaç duydukları ürünü bulmalarına yardımcı olmak gibi diğer görevlere kaydırılabiliyor. Çalışanların diğer görevlere odaklanmaları için daha fazla zaman kazandırıyor.

Tüm satış işlemleri, elektronik olarak takip edildiğinden, Hızlı Kasa uygulamasını kullanmak işletmelerin envanterlerini yönetmelerini de kolaylaştırıyor.

Müşteriyi daha iyi tanıma imkânı

Hızlı Kasa’yı kullanan işletmeler, akıllı içgörülerden ve eyleme dönüştürülebilir analitiklerden yararlanarak müşteri davranışı, tercihleri ​​ve satın alma kalıpları hakkında daha iyi bir fikre sahip olabilir. Müşteri ödeme hızı, tekrarlanan satın alma modelleri gibi veriler müşteri deneyimini optimize etmek ve satışları artırmak için kullanılabilir.

Perakende dünyasında tüm kapılar verimliliğe, yani daha kısa sürede daha çok işin yapılmasına çıkıyor. Hızlı Kasa uygulaması bunu mümkün kılarak müşteriler için çeşitli avantajlar sunuyor.