Milli Eğitim Bakanlığı tarafından alınan karara göre, yeni eğitim ve öğretim süreci 31 Ağustos tarihinde yeniden başlayacak. Salgının gölgesinde yaşanacak okula dönüş sürecinde akıllı teknolojiler, öğrencilerin sağlığını korumaya yardımcı olacak.
Covid-19 pandemisi tüm alışkanlıklarımızı değiştirerek bizleri yeni kuralların geçerli olduğu bir dünyanın içine aldı. Ülkeler çalışma şartlarından ekonomiye, günlük sosyalleşme alışkanlıklarımızdan eğitime tüm alanlarda köklü değişikliklere neden olacak kanun ve kısıtlamaları yürürlüğe sokarak salgının yayılımını kontrol altına almaya çalıştı. Salgın karşısında sağlıklı ve güvenli ortamların oluşabilmesi için alınan tedbirler ve edinilen yeni alışkanlıklar “Yeni Normal” olarak adlandırdığımız süreci hayatlarımıza soktu.
Pandeminin olumsuz etkilediği alanlardan birisi de eğitim oldu. Kapalı mekanlarda kalabalık grupların bir araya geldiği okullar salgının başlangıç döneminde kapatılmış, uzaktan eğitim çözümleriyle eğitimin devam etmesi amaçlanmıştı. Ülkemizde ilk adımları Mayıs ayında atılmaya başlanan normalleşme süreciyle kısıtlamalar kademeli olarak kaldırılırken; iş yerleri, AVM’ler, restoran ve kafeler yeni normal kurallar çerçevesinde faaliyetlerine dönüş yaptı. Normalleşmenin yaşanacağı eğitim sürecinde okulların açılmasıyla ilgili tartışmalar devam ededursun, gelişen teknolojiler salgın gölgesinde gerçekleşecek yeni eğitim döneminde eğitmenler ve öğrencilerin sağlık ve güvenliğini sağlamada en önemli araçlar olarak öne çıkıyor.
Okul girişlerinde yüksek ateş ve maskesiz geçişe karşı termal kamera çözümleri
Yeni normalde güvenli ve sağlıklı ortamların oluşturulmasında öne çıkan kuralların başında maske takma zorunluluğu ve ateş ölçümü geliyor. Ancak okul girişlerinde öğrencilerin maske takıp takmadığının kontrol edilmesi ve Covid-19’un en önemli belirtisi olan yüksek ateşin ölçülmesi için tek tek işlem yapmak zaman kaybına ve eğitim sürecinin aksamasına neden olabilir. Ayrıca bu kontrollerin yapılması esnasında kalabalık ve sıra oluşması, yeni normalin kritik kurallarından birisi olan insan yoğunluğundan kaçınmayı da bozabilir.
Bu noktada öne çıkan termal kamera çözümleri, okul girişlerinde bekleme yapılmadan ve zaman kaybına uğramaksızın hem maske kontrolünü hem de öğrenci ve eğitmenlerin ateş ölçümünü eş zamanlı olarak gerçekleştirebiliyor. Ateş ölçer termal kamera teknolojilerinin en önemli özellikleri arasında tespit edilmesi istenen sıcaklık derecesinin ayarlanabilmesi ve vücut sıcaklığı ile diğer ısı kaynaklarından gelen sıcaklığın ayırt edilebilmesi yer alıyor. Teknoloji riskli vücut ölçümleri yaptığında veya maskesiz kişileri tespit ettiğinde sesli ve görsel uyarıda bulunarak sorumlu kişilerin harekete geçmesini sağlıyor.
Kalabalıkların oluşmasını önlemek için kişi sayılarını otomatik olarak takip eden yoğunluk ölçümü
Her ne kadar sınıflarda öğrencilerin sosyal mesafe kurallarına göre oturtulması ve kontrolün sağlanması kolay olsa da tuvalet, kütüphane, kantin, yemekhane veya spor salonu gibi alanlarda yoğunluğun yaşanmamasını sağlamak için sadece eğitmenlerin gözlem yaparak müdahalede bulunması mümkün değil.
Yoğunluğu gerçek zamanlı olarak analiz eden ve pratik bir kuruluma sahip olan yoğunluk ölçüm cihazı, sınırlı kişinin bulunması gereken kapalı alanlarda kontrolü devralarak hijyenin korunmasını sağlıyor. Yoğunluk ölçüm çözümüyle içeride kaç kişi olduğu, aynı anda bir arada bulunabilecek kişi sayısı sınırı ve ne kadar süre bekleneceği gibi bilgiler görsel olarak ekranlara yansıtılıyor. Kişi sayısı sınırının aşılması ile ekrana kırmızı renkli uyarı veriliyor ve sesli ikaz ile öğrencilerin riskli kalabalıklar oluşturmasının önüne geçiliyor.
Yeni eğitim döneminde öğrencilerin akademik başarılarını, sosyal etkileşimlerini ve zihinsel sağlığını korumanın yolu hijyenik eğitim alanları oluşturmaktan geçiyor. Eğitimde pek çok alışkanlığın dönüşüm yaşayacağı “Yeni Normal” süreçte, gelişmiş teknolojiler yardımıyla yalnızca bugünün salgın tehdidine karşı güvenli ortamlar oluşması kolaylaşmıyor, gelecekte yaşanabilecek benzer salgınlara karşı şimdiden önlemler alınmış oluyor.