Müşteriniz mağazada ne yapıyor? Nerelerde duruyor, hangi ürünü ne kadar süre inceliyor, hangi yolu izliyor, hangi standı es geçiyor ve en önemlisi ne yapılırsa satın alıyor? Sensormatic ile perakendeciler müşteriyi okuyor ve hizmetlerini müşteriye göre kişiselleştiriyor.
Sonuç: Daha kolay ve daha çok satışla daha mutlu, daha sadık müşteri…
RetailNext’in mağaza içi analiz platformunu, Türkiye’de pazara sunan Sensormatic firmasının, CEO’su İsmail Uzelli’den, platform hakkında bilgi aldık. Uzelli, Mağaza İçi Analiz Platformu’nu, mağaza girişinde ve içinde gerçekleşen tüm müşteri hareketlerini inceleyen, bütünleşik olarak yorumlayarak raporlayan; bu raporlama sayesinde fiziksel satış alanlarından maksimum verimin alınmasını sağlayan çok amaçlı bir platform olarak tanımlıyor.
Bu platform sayesinde mağazadaki müşteri davranışlarını, e-ticarette yapılan netlikte ölçmek, analiz etmek ve verimliliği, satışları artıran bilimsel bir yol haritası haline getirmek mümkün.
%8 ila 10 oranında satış artışı sağlıyor.
Her yıl 1 milyardan fazla müşterinin, fiziksel mağazalardaki davranışlarını analiz eden RetailNext mağaza içi analiz platformu, hizmet verdiği perakendecilerin satışlarını %8-10 oranında artırıyor. Platform sayesinde; örneğin yeni sezon için hazırlanan bir vitrinin ne kadar etkileyici olduğu, müşteri profili ve alışkanlıkları, en çok hangi reyonda ne kadar vakit harcandığı, bu zamanın satışa dönüş oranları tespit ediliyor. Müşterilerin ne kadar süre sonra ve ne şekilde satış temsilcisi ile temasa geçmeyi istediğine kadar detay bilgilere ulaşılıp raporlanabiliyor.
Mağaza alanları daha verimli hale geliyor.
Paltform tarafından gerçekleştirilen mağaza analizi sırasında; mağaza içi trafiği ve trafiğin satışa dönme oranları ölçülerek, şube ve kampanya performansları karşılaştırılıyor. Mağaza içi trafik analizinde, personel ve müşteri ayrımı yapılarak, müşterilerin yoğun olduğu saatlere göre personel vardiyaları optimum seviyede planlanıyor. Personel optimizasyonu ile birinci yıl %6 ila 8, ikinci ve sonraki yıllarda ise %3 ila 6 oranında satış artışı yakalanabiliyor.
Reyon karlılığı %40 arttırılabiliyor.
Yoğunluk haritaları ile mağaza içindeki yoğun olan reyonları ve bekleme sürelerini belirleyen platform, perakendecilere mağaza alanlarını maksimum satışı gerçekleştirecek şekilde planlama imkanı sunuyor. Ürün yerleşim stratejileri, veriye dayalı yapılarak reyon karlılıkları %40 oranında arttırılabiliyor.
Ezbere kampanyaya paydos…
Yaş, cinsiyet gibi demografik bilgileri ölçen sistem aynı zamanda yeni ya da eski müşteri ayrımı da yapabiliyor. Perakendeciler, bu veriler ile müşteri profiline özel kampanyaları üretebiliyor.
Misafir wi-fi uygulaması ile müşterileri bireysel olarak tanıyarak, müşteriye özel aksiyon alınmasına olanak tanıyor. Müşterinin mağazada bulunduğu süre içinde mobil cihazlarından hangi web sitelerine girdiğini, hangi ürünlere baktığını ölçebilen platform, kişiye özel kampanyaların daha efektif kullanılmasını sağlıyor. Böylece müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlayarak bağlılık oranını yükseltirken, sadakat programlarına katılımı da 5 kata kadar arttırıyor.
Konuyla ilgili detaylı bilgi için: http://www.sensormatic.com.tr
Sensormatic Güvenlik Hizmetleri; 21 yıldır sektör lideri olarak hizmet veren Sensormatic, sektöre ve ihtiyaca özel tasarladığı marka bağımsız çözümlerle öne çıkan bir teknoloji entegratörüdür. 230 çalışanı ve Türkiye’deki 9 ofisi ile Perakende, Havacılık, Kamu ve Adalet, Bankacılık ve Finans, Ticari ve Endüstriyel, Enerji, Sağlık, Eğitim, Lojistik, Spor, Turizm ve Otelcilik alanlarına güvenlik ve operasyonel verimliliğe doğrudan etki eden teknolojik çözümler sunar. Sensormatic’in sunduğu çözümler; video izleme ve geçiş kontrol çözümleri, biyometrik sistemler, çevre güvenlik sistemleri, yangın algılama ve alarm çözümleri, elektronik ürün takip çözümleri, kişi sayma sistemleri gibi yenilikçi ve entegre teknolojilerden oluşur.