Rekabetin her geçen gün arttığı bu dönemde kayıpları azaltıp verimliliği arttırmak farklılık yaratacaktır. Bu işletmeleri bir adım öteye taşır ve bunun için sayısal verilere ihtiyaç vardır. Kişi Sayma Sistemleri halka açık alanların kullanımı ile ilgili sayısal verileri sağlayan önemli bilgi kaynaklarından biridir. Kişi Sayma Sistemleri merkezi bir noktadan okunacak ve değerlendirilecek veriler oluşturur. Başlangıçta perakende sektöründe kullanılmış, zamanla havalimanları, bankalar, alışveriş merkezleri, hastaneler, müzeler, cadde ve sokaklar, hatta otobüs ve trenlerde de kullanılmaya başlanmıştır.
Kişi sayımı yapabilmek için bir çok teknoloji kullanıldı. Doğruluk oranları gün geçtikçe daha iyi hale geldi. İlk kullanılan kişi sayma cihazları, bir noktaya gönderilen ışığın kesilmesi prensibi ile çalışan Infra Red Beam teknolojisi idi. Ciddi eksikleri vardı ama uzunca biri süre ihtiyacı giderdi. Daha sonra insan vücut sıcaklığını algılayan termal sensörler ile kişi sayımları yapıldı. Sonra video kameralardan alınan görüntünün analiz edilmesi prensibi ile çalışan cihazlar kullanıldı. Arada hibrit cihazlar da üretildi. Ama hiçbiri günümüzde insan gözünü temel alan ve özellikle kişi sayma amacıyla üretilen video analiz yöntemi ile çalışan 3D kameralar kadar başarılı olmadı. Doğruluk oranının %98’leri bulmasıyla 3D Video analiz teknolojisi beklentileri karşılar noktaya geldi.
Bu cihazların ürettiği verilerden nasıl faydalanabiliriz?
Tek başına insan sayısı veren bu sistemler, başka verilerle birlikte kullanılınca kaynak yönetiminin etkili bir elemanı haline gelmektedir. Örneğin; bir perakende mağazada giren kişi sayısı ile alışveriş yapan kişi sayısı ile birlikte değerlendirilince önümüze bir verimlilik oranı çıkar. Bu oran conversion rate ya da dönüşüm oranı olarak adlandırılır. Bu değeri arttırmak için strateji geliştirebilirsiniz, ama bu değerin ne olduğunu bilirseniz!
Doğru zamanda yeterli sayıda personel bulundurulması için de bu sistemlerin verilerinden yararlanırız. Bu, satış kayıplarını azaltan bir yoldur. Müşteri memnuniyetini arttırır. Personel çalışma gün ve saatlerinin düzenlenmesi ile haftalık ve yıllık izinlerinin ayarlanmasına yardımcı olur. Operasyonel işlemlerin hangi gün ve saatlerde yapılmasına konusunda bilgi verir.
Uzun vadeli ziyaretçi verileri kullanılarak mağaza açma veya kapatma, personel artırımı ve azaltılması gibi stratejik kararlar vermemizi kolaylaştırır.
Satış ve Pazarlama departmanı için aktif satışı izlemeyi kolaylaştırır. Yapılan kampanyaların ziyaretçi sayılarına ve satış oranlarına etkisini görmemizi sağlar.
Anlık kişi sayılarının tespit edilmesi ise alan yönetimi için oldukça önemlidir. İlave alan gereksinimi hakkında bilgi verir.
Yukarıdaki örnekleri bu teknolojinin tüm kullanıldığı alanlar için çeşitlendirebiliriz. Kesin olan; kişi sayım verileri olmazsa olmaz hale gelmiştir.
Operasyonlarına yön vermek isteyen yöneticiler veriye aç bir şekilde farklılık yaratacak teknolojilere yol gösteriyorlar. Sonraki yazımda bunlardan biri olan instore analytics kavramından bahsedeceğim.
Hoşçakalın.
Bazı Kişi Sayma Cihazları