Alışveriş Merkezi Yöneticileri verimliliği ve müşteri memnuniyetini teknoloji ile artırıyor…
Alışveriş merkezleri; özel günlerde, haftanın belirli gün ve saatlerinde ve hatta hava durumu değişikliklerinde yönetilmesi zor bir yoğunluk ile karşılaşıyor. Bu yoğunluk otopark, yemek alanları, tuvalet vb. ortak alanlarda müşteri memnuniyetsizliği yaratıyor. Gelişen teknolojinin sunduğu, insan trafiğini ölçümleyen kişi sayma sistemlerini kullanan AVM’ler hizmetleriyle fark yaratıyor, üstelik bunu sembolik bütçelerle yapıyorlar…
AVM’ler kişi sayma sistemleri sayesinde; içeri kaç kişi giriyor, hangi katlarda dolaşıyor, otopark, yemek alanı ve tuvaletlerin yoğun olduğu saatler hangileri? gibi ölçümlemeleri yapabiliyor ve bu verileri kullanarak müşteri memnuniyetini artırıyor.
Bunu birkaç örnek ile açıklayalım;
Hizmetleri ve personel kaynağını müşteri yoğunluğuna göre düzenleme
AVM’ler, güvenlik ve temizlik personellerini en doğru şekilde planlayabilmek için kişi sayma sistemlerinden faydalanıyor. Sistem sayesinde gün ve saat bazlı yoğunluk analizi yapılabiliyor. Müşteri yoğunluğunun yüksek olduğu saatlerde, yoğun katlara daha az yoğun olan katlardan personel kaydırarak operasyonel verimlilik artırılıyor. Bu veriler aynı zamanda özel günlerde, hafta içi ve hafta sonlarında personel çalışma gün ve saatlerinin düzenlenmesine ve haftalık/yıllık izinlerin uygun şekilde organize edilmesine de yardımcı oluyor.
Kampanya başarısı ölçümleme ve başarılı kampanya yaratma
AVM’lerin en önemli tanıtım araçlarından biri de gerçekleştirdikleri kampanyalar. Bu kampanyaların bütçesine destek olan AVM markaları gerçekleşen kampanyaların geri dönüşünün ölçümlemesini talep edebiliyor. Kişi sayma sistemlerine sahip bir AVM, kampanya süresince oluşan müşteri yoğunluğunu kolayca ölçümleyebiliyor ve kampanya sonuçlarını rakamsal verilere dayanarak raporlayabiliyor.
Diğer yandan yaptığı ölçümlemeler ile en doğru kampanyayı, en doğru zamanda ve yerde planlayarak başarı yüzdesini artırıyor.
Kiralama bedeli belirlemede karşılaştırmalı veri üretimi
Alış veriş merkezlerinde mağaza kiralamada en çok gündeme gelen konu merkezin çekim gücü ve müşteri yoğunluğu olarak öne çıkıyor. AVM yönetimleri kişi sayma sistemlerini kullanarak bu soruları gerçek verilerle yanıtlayabiliyor. Merkeze kaç müşteri geliyor, en çok hangi katlarda dolaşıyor, hangi bölümler ne tür mağazalar için daha uygun gibi çıkarımlarda bulunabiliyor. AVM yönetimi, aynı zamanda kira bedelini belirlerken de bu verilerden yararlanabiliyor.
Kişi sayma sistemleri hakkında bilgi aldığımız Sensormatic CEO’su İsmail Uzelli ‘AVM yöneticilerinin kişi sayma çözümlerini seçerken iki önemli noktaya dikkat etmeleri gerekiyor. Birincisi satın aldıkları sistemlerin doğruluk oranının yüksek olması yani cihazın minimum sapma ile doğru ölçüm yapabilmesi. İkincisi ise elde edilen verilerin analiz edilebilmeleri için kapsamlı raporlama çözümlerine sahip olması.” dedi.
Sensormatic Güvenlik Hizmetleri;
21 yıldır sektör lideri olarak hizmet veren ve Securitas Grup şirketi olan Sensormatic, sektöre ve ihtiyaca özel tasarladığı marka bağımsız çözümlerle öne çıkan bir teknolojik çözüm entegratörüdür.
230 çalışanı ve Türkiye’deki 9 ofisi ile Perakende, Havacılık, Kamu ve Adalet, Bankacılık ve Finans, Ticari ve Endüstriyel, Enerji, Sağlık, Eğitim, Lojistik, Spor, Turizm ve Otelcilik alanlarına güvenlik ve operasyonel verimliliğe doğrudan etki eden teknolojik çözümler sunar.
Sensormatic’in sunduğu çözümler; video izleme ve geçiş kontrol çözümleri, biyometrik sistemler, çevre güvenlik sistemleri, yangın algılama ve alarm çözümleri, elektronik ürün takip çözümleri, kişi sayma sistemleri gibi yenilikçi ve entegre teknolojilerden oluşur.
Konuyla ilgili detaylı bilgi için: http://www.sensormatic.com.tr