Perakendede fiyat yönetimi nasıl akıllandı?
Marka ve ürün çeşitliliğinin her geçen gün arttığı perakende sektöründe, anlık değişen piyasa ve rekabet koşullarına uygun, hızlı aksiyon alabilen işletmeler satışlarını ve verimliliklerini artırıyor. Özellikle müşteri hassasiyetinin yüksek olduğu konular arasında ilk sırada yer alan ‘fiyat’ hızlı ve güvenilir şekilde yönetildiğinde, işletmelere büyük kârlılık ve rekabet avantajı sağlıyor. Pandemi İle ortaya çıkan dijital dönüşüm ihtiyacının da perakende sektöründe Elektronik Fiyat Etiketi’ne yönelik ilgiyi bir hayli artırdığını gözlemliyoruz. Gelin hep birlikte pazarlamanın da en temel konularından olan fiyat yönetiminin elektronik etiketlerle nasıl akıllandığına ve elektronik fiyat etiketlerin avantajlarına yakından bakalım…
Dijital dönüşüm geçişi hızlandırdı
Pandeminin etkisiyle perakende sektöründe yeni trendler oluştu. Pek çok firmanın, mağazaların yanı sıra e-ticaret kanalında faaliyet göstermeye başlaması, paralel olarak tüketicinin de elektronik ödeme sistemlerine yönelmesi, mağazalarda dijital dönüşüm ihtiyacını artırdı. Elektronik Fiyat Etiketi sistemi, tüm bu trendleri destekleyen, ihtiyaçlara cevap verebilen çözümlerden biri olarak öne çıkıyor. Elektronik Fiyat Etiket avantajlarıyla artık fiyatlar tek bir ekran üzerinden merkezi olarak güncellenebiliyor. Üstelik perakendeciler bunu hem online hem fiziksel mağazalarında eş zamanlı yaparak, iki kanal arasında fiyat farkı yaşanmasına da engel olabiliyor. Farklı lokasyondaki ve farklı kanallardaki tüm ürünlerinin fiyatlarını tek bir merkezden yönetebiliyorlar. Elektronik fiyat etiketinin tercih edilme sebeplerini sizler için sıraladık.
Zaman ve maliyet avantajı
Etiketler akıllanana kadar mağazalardaki fiyat etiketlerinin değişmesi için yapılan işlemler büyük bir maliyet ve zaman kaybı unsuru olarak dikkat çekiyordu. Örneğin; bugün büyük bir mağazada ayda en az 25-30 bin kâğıt etiket değişimi yapılıyor. Yoğun kampanya dönemleri düşünüldüğünde bu rakam 50 bine kadar yükseliyor. Bu etiketleri mağazada çalışan personele değiştirtmek ise çok yoğun bir işgücü kullanımını gerektiriyor. Bu durum hem ciddi bir zaman ve maliyet kaybını ortaya çıkarıyor hem çalışan memnuniyetsizliğine yol açıyor.
Elektronik Fiyat Etiketi çözümü, etiket değişiminden kaynaklı işgücü ve maliyet kayıplarını ortadan kaldırıyor. Fiyat güncellemesinin yanı sıra raf yönetimi, sipariş toplama, promosyon kampanyaları için de kullanılabiliyor. Hızlı fiyat değişikliğine imkan verdiği için sık kampanya yönetimi yapan indirim marketleri ya da kozmetik mağazaları gibi perakendecilerde kârlılık ve rekabette ciddi avantajlar sağlıyor.
Verimlilik ve memnuniyet artıyor
Elektronik Fiyat Etiketi, mağaza çalışanlarına ihtiyaç duyduğu stok seviyesini, ürün detayını ekranın üzerinde görebilme ve dolayısıyla daha iyi bir satış yapabilme gibi birtakım ek faydalar sağlıyor. Merkezi yönetim sayesinde insan kaynaklı olası hatalar da en az düzeye iniyor. Ayrıca çalışan verimliliği ve memnuniyeti kayda değer oranda artıyor.
Akıllı etiketler, ürün sergilemeyi de daha şık hale getiriyor. Süpermarketler, çocuk marketleri, mutfak ve ev gereçleri satan mağazalar ya da eczaneler için farklı ürünler sunuluyor. Kozmetik mağazaları için daha görselliğiyle dikkat çeken ürünler tasarlanıyor.
Etiket yönetmeliğine uyum için kullanılıyor
Elektronik Fiyat Etiketi sayesinde, etiketleme yönetmeliği gereğince etikette olması gereken üretim yeri, üretimin izin tarihi, seri numarası ya da parti numarası gibi zorunlu bilgilerin paylaşılması da kolaylaşıyor. Yapılan yanlış fiyat etiketlemeleri nedeniyle herhangi bir cezai durumla karşılaşma ihtimali de ortadan kalkıyor. Manav reyonu için sebze-meyve halinin internet sitesiyle entegrasyonu mümkün kılınıyor. Elektronik Fiyat Etiketi çözümü yasal düzenlemelere dijital bir ortamda adapte olmayı en hızlı şekilde sağlıyor.
Tasarruflu ve çevre dostu
Perakendede kağıt etiketlerin yerini Elektronik Fiyat Etiketi’nin alması nedeniyle hem çevre dostu bir adım atılmış hem işletme maliyetlerinde önemli oranda düşüş sağlanmış oluyor. Ayrıca kâğıdın yazıcısı, toneri, raf düzenlemesi gibi ekstra maliyetler de son buluyor. Perakende sektöründe dijitalleşmenin ilk adımlarından biri olan Elektronik Fiyat Etiketi’ne, özellikle süpermarketlerin manav, kasap, kozmetik gibi farklı reyonlarında peyderpey geçilebiliyor. Bu çözüme yapılan yatırımın geri dönüş süresi ise oldukça kısa kabul edilebilecek bir sürede 12-15 ay arasında gerçekleşiyor.
Sensormatic olarak biz de özel bir protokol kullanılan ve güç tüketimi alternatiflerine göre çok daha az olan Elektronik Fiyat Etiketi çözümünü müşterilerimize sunuyoruz.