Securitas Technology Blog
Ana Sayfa » Teknoloji » Sanal Gerçeklik Hangi Sektörleri Etkisi Altına Alacak?

Sanal Gerçeklik Hangi Sektörleri Etkisi Altına Alacak?

Eğlence sektörünün bir sonraki adımı olarak son kullanıcıyla buluşan sanal gerçeklik (VR) teknolojisi iş yeteneklerinin gelişimine büyük katkı sağlıyor. Ürünlerin test sürüşünü gerçekleştirmeden envanter stoklarının kontrolüne; konu müşteri deneyimi olduğunda VR teknolojileri ile zenginleştirilmiş bir pazarlama ve servis hizmeti sağlamak mümkün hale geliyor.

5G’nin yaygınlaşmasıyla daha fazla cihazın konuşmasını sağlayacak olan nesnelerin interneti (IoT) teknolojisi, sanal gerçeklik uygulamalarının da yeni iş alanlarında kullanılmasına fayda sağlayacak. Yakın gelecekte sanal gerçeklik teknolojisi perakende sektöründen otomotive, pek çok sektörü etkisi altına alacak.

E-ticaret alanında devrim VR ile gelecek

Sanal gerçeklik çevrimiçi alışveriş deneyimine yeni bir boyut kazandıracak. Geçmişte insanlar uyum sağlaması gereken kıyafet ve ev eşyası gibi ürünleri görsellerinden bakarak tercihte bulunuyor ve deneme şansı olmadan satın almayı gerçekleştiriyordu. Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojileri sayesinde ürünlerin denenebilecek olması, çevrimiçi alışverişin en büyük handikaplarından birini ortadan kaldırıyor. Tüketicinin evinde kullanmak istediği bir eşyayı satın almadan önce gerçek zamanlı olarak odasında görebilecek olması, müşteri deneyimine heyecan verici bir boyut kazandıracak.

Eğitimde önemli değişiklikler yaşanacak

Liseden üniversiteye, her seviyede eğitim için gerekli uygulamalar sunabilen sanal gerçeklik teknolojisi, öğrenimi zenginleştirerek daha eğlenceli hale getiriyor. Eğitimin bireysel bir deneyime dönüşmesini sağlayan teknoloji ile görsel olarak zenginleştirilmiş etkileşimli dersler gerçekleşiyor. Örneğin diş hekimliği öğrencilerinin eğitimine katkı sağlayan sanal gerçeklik, kontrollü bir ortamda mesleklerini sanal olarak uygulama mümkün kılıyor. Buna ek olarak, diş hekimliği öğrencileri hastaya müdahale sürecini gözlemleyerek, fiili ameliyatlar esnasında oluşabilecek riskler konusunda önceden bilgi sahibi olarak, hatayı ortadan kaldırıyor.

Mimari ve iç tasarımda yeni bir dönem

Sanal gerçeklik sayesinde mimarlar henüz tasarım aşamasında olan yapı projelerini, inşaat bitmeden görebiliyor. Bu sayede inşa edilecek dükkan veya dairenin görünümüyle ilgili yorum yapma ve değişikliğe gitme fırsatı yakalayan mimar, projenin verimli tamamlanmasını sağlıyor.

Projelerin sanal gerçeklik ortamında vitrine çıkarılması, inşaat sektöründe gerçekleşecek yatırımlar konusunda teşviki güçlendiriyor. Müşteriler tüm bir yapıyı inşa edilmeden önce görebiliyor. Teknolojinin sağladığı avantaj ile mimarlar yapıların iç tasarımı hakkında fikir yürütebiliyor ve inşaat süreci başlamadan önce gereken değişiklikleri yapıyor.

Konaklama sektöründe cezbedici deneyimler VR ile sağlanıyor

Gezi tutkunları için sanal gerçeklik teknolojisi merak uyandırıcı deneyimler vadediyor. Yeni yerler keşfetmek isteyen gezginler ziyaret etmeyi planladıkları bölgeleri sanal gerçeklik yardımı ile önceden turlayabiliyor. Bu  kullanım senaryosundan yola çıkan pek çok konaklama işletmesi 360 derece panoramik görüntüler eşliğinde hizmet verdikleri bölgeyi cezbedici bir ziyaret noktası olarak sunmayı başarıyor.

Sanal gerçeklik teknolojisi ile oteller, restoranlar ve eğlence kulüpleri gezginlerin ilgisini çekecek sunumlar gerçekleştirerek, gerçek bir ziyarete teşvik ediyor. Ziyaret edilmek istenen yöre hakkında bilgi sahibi olan gezginler, kalacakları odanın büyüklüğü ve konforu konusunda da görsel bir tecrübe ediniyor. Dünyanın en önemli otel zincirlerinden birisi olan Marriott, sanal gerçeklik teknolojisi ile tur düzenlemeyi amaçlıyor. Bölgeler ve etkinlikler hakkında bir fotoğraftan çok daha fazlasını sunan sanal gerçeklik, konaklama sektöründe yeni fırsatlar barındırıyor.

Araç satın alma süreci VR ile basitleşiyor

Tüketici için araba tercihi yorucu bir sürece dönüşebiliyor. Hane halkının gerçekleştirdiği en büyük alımlardan biri olduğu için aracın modeli, iç tasarımı ve güvenlik özellikleri gibi detaylar büyük önem taşıyor.

Ancak ne reklam amaçlı görseller ne de profesyonel olarak çekilmiş videolar müşterinin beklentileri doğrultusunda yeterli bilgi sağlamakta yetersiz kalıyor. VR ile gerçekleşecek bir gezinti, aracın özelliklerini müşteriye anlatma konusunda çok daha etkin bir rol üstleniyor.

Bunun bilincinde olan otomotiv sektörünün Ford ve Audi gibi öncü markaları, VR teknolojisini kullanarak araçlarını evlerimize getiriyor. Sanal gerçeklik ile oluşturulan mağazalarda aracın iç tasarımı tecrübe ediliyor, özellikler denenebiliyor.

Sanal gerçeklik uygulamaları şu an halen olgunlaşma aşamasında ve keşfedilmeyi bekleyen daha pek çok kullanım alanı potansiyelini barındırıyor. Geliştiriciler sanal gerçeklik teknolojisinin yeteneklerini sosyal medya ve web siteleri aracılığıyla sergilese de insanların sanal gerçeklik kullanımına alışması biraz daha zaman alacak.