Alışveriş Merkezi günümüzde ortaya çıkmış bir kavram gibi görünüyor. Oysa AVM’ler Türk insanının tarihe armağan ettiği kavramlardan biri. Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’a girmesinin hemen ardından, 1461 yılında Kapalıçarşı’yı yaptırmış olması bunun en önemli kanıtı. Bu alanlar; insanların birbirleriyle buluşması, politikadan felsefeye kadar tüm konuların konuşulmak için buluşulduğu, ama en önemlisi ticaret için çok önemli adımların atıldığı alanlardı. Günümüzde konuşmanın büyük bölümü ve ticaretin ise bir kısmı internete kaymış olsa da, fiziki mekanlar hayatımızda halen çok önemli bir rol oynuyor. Bugün AVM’ler, eski zamanların buluşma alanlarının yerini almış durumda. Türkiye’nin her yerine yayılmış bu alanlarda, Türk ekonomisinin ciddi bir kısmı dönüyor.
AVM yöneticilerinin ve burada faaliyet gösteren markaların çok temel istek ve ihtiyaçları var. Bunları “artış” parantezine alarak şu şekilde sıralamak mümkün: Satışlarda artış, iş yapış verimliliğinde artış, ziyaretçi sayısında artış, ziyaretçi sadakatinde artış…
”Artış”ı sağlayabilmek için doğru teknolojlerle planlama yapmak ve strateji kurgulamak gerekiyor. Sensormatic’in sunduğu RetailNext ziyaretçi trafiği analiz platformu ile AVM’lerin hem karlılığı hem de operasyonel verimliliği artıyor. AVM’ler kararlarını veriye dayalı alıyor.
AVM’lerdeki geliri artırmanın en önemli yöntemlerinden biri, içerideki ziyaretçi trafiğinin analiz edilmesi. AVM girişinde ve içerisindeki trafiği, yaş ortalamasını, cinsiyet bilgisi ile yüksek doğruluk oranıyla ölçümleyen RetailNext, AVM içindeki satış verileriyle entegre olarak, kişilerin hangi kapıdan girip hangi istikamete doğru yürüdüğünü, nerelerde durduğunu, hangi markalar ile etkileşime geçtiğini ve satışa dönüş oranlarını raporlayabiliyor.
Mevcut kamera ve sistemlerle entegre olan bu platform, AVM’lerin yoğunluk haritalarını çıkarıyor. Böylece alışveriş merkezlerinin hangi alanının daha çok trafik aldığı veya atıl durumda kaldığı tespit edilebiliyor. Bu verilere göre AVM’ler, doğru marka karması oluşturularak daha fazla kazanç elde edebiliyor.
Operasyonel verimliliği etkileyen bir diğer faktör ise personel optimizasyonu. RetailNext kullanan AVM yönetimi; günün hangi saati, haftanın hangi gününde alışveriş merkezlerinin daha çok ziyaretçi aldığını öğreniyor, buna göre doğru çalışan sayısı, çalışma bölgesi ve mesai saatlerinin ayarlanmasına yardımcı oluyor.
Ziyaretçilerin nerede bulunduğunu görmenin yanı sıra, onların hangi, web sitelerine girdiğini, hangi ürünlere baktığını öğrenebilmek de çok önemli. Bunun için RetailNext, ziyaretçi WiFi uygulaması hizmetini de sunuyor. AVM tarafından sunulan WiFi hizmeti ile, AVM’deki ürün ve hizmetlere gösterilen ilgi raporlanabilir hale getiriliyor. Bu raporlar kullanılarak ziyaretçi sayısını artıracak kampanyalar ve sadakat programları planlanabiliyor.
Sensormatic Güvenlik Hizmetleri;
21 yıldır sektör lideri olarak hizmet veren ve Securitas Grup şirketi olan Sensormatic, sektöre ve ihtiyaca özel tasarladığı marka bağımsız çözümlerle öne çıkan bir teknolojik çözüm entegratörüdür.
230 çalışanı ve Türkiye’deki 9 ofisi ile Perakende, Havacılık, Kamu ve Adalet, Bankacılık ve Finans, Ticari ve Endüstriyel, Enerji, Sağlık, Eğitim, Lojistik, Spor, Turizm ve Otelcilik alanlarına güvenlik ve operasyonel verimliliğe doğrudan etki eden teknolojik çözümler sunar.
Sensormatic’in sunduğu çözümler; video izleme ve geçiş kontrol çözümleri, biyometrik sistemler, çevre güvenlik sistemleri, yangın algılama ve alarm çözümleri, elektronik ürün takip çözümleri, kişi sayma sistemleri gibi yenilikçi ve entegre teknolojilerden oluşur.
Konuyla ilgili detaylı bilgi için: http://www.sensormatic.com.tr